hosting dla sklepu internetowego

Hosting to jeden z kluczowych elementów, które decydują o sukcesie w branży e-commerce. Nawet najlepszy produkt nie obroni się w internecie bez sprawnie działającego serwera. Poniżej dzielimy się kilkoma wskazówkami na etapie wyboru wirtualnego garażu dla sklepu internetowego.

Dlaczego hosting jest ważnym składnikiem skutecznego e-handlu?

Hosting to usługa polegająca na oferowaniu właścicielom stron internetowych przestrzeni dyskowej serwera, na którym przechowywane są pliki sklepów internetowych w sieci.

Serwer jest komputerem – i jak w przypadku każdego komputera  – ważne są jego parametry techniczne. To one w istotny sposób wpływają na wydajność działania stron i sklepów internetowych. Tak więc hosting dla sklepu internetowego jest ważnym elementem decydującym o jego skuteczności.

Bramka płatności: Którego dostawcę wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Szybkość to priorytet dla każdego e-sklepu

Właściciele biznesów e-commerce powinni bezwzględnie stawiać klienta w centrum swojej uwagi. Oznacza to, że muszą mu zaoferować wygodne i łatwe w realizacji zakupy. A skoro zakupy mają być wygodne, to dla wielu osób szybkość transakcji ma kluczowe znaczenie. Tak więc, jeśli myślimy o zadowolonych klientach, nie możemy sobie pozwolić na wolno działający serwer.

Nie należy też zapominać, że mało wydajny serwer uniemożliwi zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jak wiadomo działania SEO  to — obok reklamy  — podstawowy składnik marketingu internetowego.

Serwer w chmurze

Hosting oparty o chmurę obliczeniową to rozwiązanie, którego zastosowanie niesie wiele korzyści dla właścicieli sklepów internetowych. Do najważniejszych z nich należy wzrost szybkości stron, który jest zasługą wysoko wydajnych procesorów.

Oprócz tego, hosting w chmurze jest szczególnie odporny na awarie. W przeciwieństwie do tradycyjnych serwerów technologia chmurowa sprawia, że w momencie wyłączenia jednego z serwerów, ruch zostaje przekierowany na inne serwery, co odbywa się w sposób niezauważalny dla osób odwiedzających stronę.

Niestety technologia ta jest wciąż rzadkością w ofercie polskich firm hostingowych. Warto obserwować rynek i patrzeć, jak dostawcy hostingu reagują na rewolucję, która zachodzi dzięki rozwiązaniom cloud.

Wsparcie techniczne 24h/7

Wyobraźmy sobie taką sytuację: jesteśmy w trakcie któregoś z sezonowych szczytów sprzedaży. Sklepy internetowe odnotowują wtedy znacznie zwiększony ruch na swoich stronach. Niestety z nieznanego powodu nasz sklep przestaje być dostępny w sieci.

Pierwsze, co robimy, to sięgamy po telefon i dzwonimy do działu wsparcia technicznego firmy hostingowej, z której usług korzystamy.

Niestety w przypadku wielu firm telefoniczna obsługa jest dostępna tylko od poniedziałku do piątku. W weekendy zgłoszenia są obsługiwane jedynie za pomocą maili. To bezsprzecznie wydłuża czas niedostępności sklepu. Warto więc korzystać z usług dostawców, którzy świadczą wsparcie techniczne 24 godziny przez 7 dni w tygodniu.

CDN ważny składnik szybkiej strony www

Rozważając wybór hostingu pod sklep internetowy, warto zwrócić uwagę na ofertę tych firm, których serwery działają w ramach systemu CDN (content delivery center).

Rozwiązanie to wyraźnie przyczynia się do wzrostu szybkości sklepów internetowych. A jeśli myślimy o handlu międzynarodowym i naszymi klientami będą osoby znajdujące się w odległych miejscach świata, wtedy hosting wykorzystujący CDN będzie szczególnie ważny.

A co z ceną?

Historia wielu sklepów pokazuje, że cena w przypadku tak kluczowego elementu, jakim jest serwer, staje się sprawą drugorzędną. Zbyt wiele zależy od hostingu, aby stawiać ją na pierwszym miejscu.

Różnice w ofercie cenowej krajowych dostawców są tak naprawdę niewielkie. Poza tym koszt hostingu w żadnym wypadku nie powinien być głównym kryterium wyboru serwera dla sklepu internetowego. Początkowa oszczędność kilkudziesięciu złotych, w skali roku na pewno nie jest warta strat, jakie poniesiemy, ratując niedziałający sklep, którego awaria była spowodowana nieprawidłowym działaniem serwera.

Ostateczna decyzja dotycząca wyboru hostingu musi być poprzedzona szczegółowym zapoznaniem się z ofertą czołowych dostawców. Przy czym należy pamiętać, że bezpieczeństwo i wydajność sklepu to dwa główne czynniki, które trzeba mieć na uwadze. 

A więc jaki hosting pod sklep internetowy?

Zastanówmy się nad potrzebami naszego sklepu. Jeśli dopiero zaczynamy działalność i nie stać nas na zakup drogiego serwera w chmurze, warto brać pod uwagę cenę. Oczywiście nie może być ona głównym czynnikiem decyzyjnym. W końcu w branży e-commerce chodzi o sprzedaż, a więc bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji musi być istotnym kryterium wyboru serwera.

Jeśli chodzi o ofertę polskich dostawców hostingu, na szczególną uwagę zasługuje oferta firmy CyberFolks (dawne Linuxpl).

Dlaczego akurat ta firma?

  • Szybkość działania: Jak na cenę, którą się płaci za serwer, działa on naprawdę przyzwoicie. W zupełności wystarczająco, aby z powodzeniem prowadzić handel internetowy we własnym sklepie.
  • Obsługa klienta: Wsparcie techniczne firmy swoją pomoc świadczy 7 dni w tygodniu. Plusem jest to, że pracownicy są dostępni do godziny 24:00. To ogromna zaleta w przypadku serwera pod sklep internetowy.
  • Serwery hostingodawcy znajdują się w Polsce: Jeśli nasz sklep obsługuje głównie klientów krajowych, lokalizacja serwera na terenie naszego kraju ma duże znaczenie. Wpływa to na szybkośc ładowania się strony. A jak wiadomo jest to jeden z ważnych czynników decydujących w branży handlu internetowego.
  • Bezpieczeństwo: Dużym plusem oferty CyberFolks są regularnie wykonywanie kopie zarówno plików strony, jak i bazy danych. Co więcej, samodzielnie można wykonać ręczną kopię zapasową.
  • Automatyczna instalacja WordPress i PrestaShop: Dużym plusem dla osób mniej technicznych jest możliwość automatycznej instalacji oprogramowania do handlu internetowego. Robi się to w zaledwie kilka minut.

Wg nas powyższe zalety oferty firmy sprawiają, że jest ona atrakcyjna dla małych i średnich firm.

Mamy nadzieję, że powyższe informacje pomogą Ci wybrać właściwy hosting pod sklep internetowy. Pamiętaj, że często możesz wypróbować ofertę danego dostawcy przez określony czas bez wydawania ani złotówki na tę usługę.

Ostatnio na blogu